Jag ser det goda i allt som sker

Här kommer en liten uppdatering till mig själv.

Jag har avslutat mina studier på Komvux. Det blev för mycket att tänka på och det sög otroligt mycket energi från mig trots att jag endast gick ca en månad kände jag pressen att klara av Matte B och konsekvenserna om jag inte hade gjort det.

Jag tror stenhårt på att om man tror på sig själv och ger sitt allra bästa så kan man verkligen klara av allting, till och med Matte B. Men när jag tänkte efter vilken tid jag har/kan/vill lägga ner så kändes det inte realistiskt. Jag hade endast haft en dag ledig i veckan och helgen hade fått spenderas med att plugga och hinna allt annat. Jag prioriterar hellre att ha en planeringsfri helg full av nöje. Alltså kommer jag att läsa in Matte B när det blir aktuellt att söka in till universitetet. Då skall jag läsa in följande;

Matte B, Natur A och Matte C.

Under denna tid skall jag ej jobba, utan endast läsa in dessa ämnen och få studiebidrag. Då kan jag koncentrera mig på mina studier och jag behöver inte känna att det tar tid från någonting annat. Jag kan göra en studieplan och jag behöver endast hålla mig till den. Jag tror också att det kommer uppskattas att inte jobba på ett tag. Dessutom tror jag motivationen kommer vara på topp eftersom när jag blir klar med dessa ämnen kan jag börja studera på riktigt, direkt efter. 

Jag ska även tenta upp andra betyg på Malmö Latinskola så som Engelska A från ett VG till ett MVG osv. Detta för att få upp mitt snitt och kunna söka till diverse universitet och med hopp om att kunna komma in i Lund. 



Tidigare mål med redigering:

  • Fortsätta att jobba heltid dock blir det mer att göra på jobbet än vanligt vilket är efterlängtat och uppskattat
  • Plugga upp Matte B på Komvux start den 16:e augusti (idag!) Tisdag och torsdagar mellan 18.00 till 20.00 kommer jag att befinna mig i ett klassrum i Pauliskolan och studera det mest idiotiska ämnet som finns.
  • Jag kommer varje onsdag eftermiddag/kväll fortsätta med Latinskolans Alumnikör med hopp om att den startar igen. Det blir tredje "terminen" och det är fortfarande riktigt roligt!
  • Körkort, körkort och körkort. Jag måste ta körkortet i höst med tanke på att nästa år fortfarande är ett mysterium med vad jag ska hitta på.
  • Högskoleprovet! Detta är i och för sig endast en lördag totalt men förberedelserna innan samt pluggning kommer ändå ta en del tid.
  • Fortsätta studera fonder och aktier på egen hand samt gå b och c kursen på Unga Aktiesparare.
  • Söka jobb - eftersom min anställning gäller fram till 31:a december måste jag ha ett nytt jobb 1:a januari.  
  • Träna - mitt nya liv som frisk, hälsosam och smal ska genomföras.

Alltså; Ingen Matte B detta året iallafall.
          Inget högskoleprov tyvärr, det krockar med Unga Aktiesparare kurserna A+B. (Alltså samma helg)


Avslutningsvis; Du ser det goda i allt som sker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0