25:e slår aldrig fel

Ja  då var det löning idag igen. Det sker varje månad lyckligtvis men ändå känns det som att just denna dagen sker så himla sällan.

Idag skall jag traska iväg till stan och inhandla en del fynd på rean är det tänkt. Jag har inte satt min fot i en butik efter jul och därmed inte varit reagalen som jag brukar. Det känns mycket bra, lugnt på ett sätt.
   Det skall köpas träningskor, träningsbyxor, träningströjor och boxningshandskar. Helt enkelt allt man kan behöva om man tränar. Som JAG gör, väldigt mycket. Ska kolla runt om jag hittar ett nytt liv också. Hade inte varit helt fel.

What else is new?

Jag känner mig pigg eller nja, mindre trött iallafall och det är ytterst trevligt. Jag tränar tre till fyra gånger i veckan. Jag dricker fortfarande mindre alkohol än vad jag gjort tidigare och jag äter en sund kost som jag håller mig till. Vissa felsteg har jag gjort men det har gått förvånansvärt bra. Förtär inga onyttigheter eller läsk utan vad jag unnar mig är väl de glasen alkohol på helgerna.
Just detta med kosten har fått mig att tänka till om vad jag stoppar i mig. Ett nytt intresse har väckts för mat och jag lagar nästan alla mina matlådor själv. Än så länge pratar vi om ca tre rätter så enformigt är det men jag ser fram emot att utveckla mitt skapande längre bort än endast kycklingfile.

Det är intressant det där med vad som finns i de livsmedel vi köper och äter. Därför skall jag försöka laga så mycket som möjligt from scratch och köpa ekologiskt. Japp så ere. Sen skall jag bara inflika att jag gått ner fyra kilo också. Tänkte mig ca 10 till så de e najs.

Snart är det lunch och jag skall gå ner för att äta min ljuvliga kycklingryta avec paprika, haricot verts, ärtor champinjoner med en fetaost sallad och youghurtsås. Lunchen är ju trots allt den trevligaste stunden på arbetsdagen.

Pusshaj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0