Superwoman

Sommaren har varit relativt tråkig och den har gått så otroligt fort. Hur som helst så närmar sig hösten sig med stormsteg och känslan av denna börjar att infinna sig. Hösten för mig betyder nystart som för så många andra.

Detta skall jag sysselsätta mig med i höst/vinter: 

  • Fortsätta att jobba heltid dock blir det mer att göra på jobbet än vanligt vilket är efterlängtat och uppskattat
  • Plugga upp Matte B på Komvux start den 16:e augusti (idag!) Tisdag och torsdagar mellan 18.00 till 20.00 kommer jag att befinna mig i ett klassrum i Pauliskolan och studera det mest idiotiska ämnet som finns.
  • Jag kommer varje onsdag eftermiddag/kväll fortsätta med Latinskolans Alumnikör med hopp om att den startar igen. Det blir tredje "terminen" och det är fortfarande riktigt roligt!
  • Körkort, körkort och körkort. Jag måste ta körkortet i höst med tanke på att nästa år fortfarande är ett mysterium med vad jag ska hitta på.
  • Högskoleprovet! Detta är i och för sig endast en lördag totalt men förberedelserna innan samt pluggning kommer ändå ta en del tid.
  • Fortsätta studera fonder och aktier på egen hand samt gå b och c kursen på Unga Aktiesparare.
  • Söka jobb - eftersom min anställning gäller fram till 31:a december måste jag ha ett nytt jobb 1:a januari.  
  • Träna - mitt nya liv som frisk, hälsosam och smal ska genomföras.

Hösten kommer bli intensiv med mest fokus på jobb och plugg. Men jag klarar det! Det gäller att hitta balans och ta det lugnt emellanåt. Jag har bestämt mig för att varva ner en hel del också. Därför skall jag vara hemma på vardagarna och hitta på saker enbart på helgen. Detta på grund av att jag ska orka med och jag bör införa en del mat och sovrutiner i mitt schema men också på grund av den ekonomiska faktorn som det behövs läggas en del uppmärksamhet på.

Om jag klarar av allt detta så ska jag belöna mig själv med något. Möjligen en sådan här:



Återkommer med hur det går.

Peace out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0