30:e november tankar

Jahapp. Tiden går fort. Veckorna fortare. Åren ännu fortare osv. Get the picture liksom.

Det lider mot jul och det är snart nytt år. Detta gör mig givetvis mer stressad. Men jag känner ändå någonstans att jag har koll på läget. Sparandet har inte gått jättebra men det kommer iallafall lyckas. Jag tar det lugnt på vardagarna. Är hemma mycket och JAG TRÄNAR så det är ju skönt. Vill bara inflika det sådär.

De senaste två helgerna har jag tagit det lugnt och ínte druckit någonting vilket är... nytt. Har i princip gått ut varje helg sen början av sommaren och jag vill inte tänka på hur mycket pengar jag smällt på alkoholhaltiga drycker under den perioden. Jag har uppptäckt vad en helg kan innebär utan ångest och baksmälla. Det är otroligt befriande och jag känner mig upplyst. Varför skall jag supa bort kvällarna och förstöra dagen efter när jag väl är ledig.

Under gårdagen närvarade jag på en liten föreläsning som hölls av Uppstart Malmö i samarbete med Unionen där jag fick inbjudan. Det var intressant att lyssna på eftersom jag går i tankarna med en litet fast ändå väldigt stort projekt jag vill starta. Det är inte alls genomtänkt och jag tänkte att jag skall börja småfila på en affärsplan så småningom och se mig för vilka alternativ det finns till finansiering och bidrag. Uppstart Malmö är ett grymt koncept men passar nog inte mig och mina planer. Jag har lyckats komma på en GRYM ide men tyvärr ingenting jag kan tjäna pengar på. Typiskt.

Jag har funderat mer och mer på vad jag ska bli när jag blir stor. Att läsa civilekonomi står fortfarande högt på listan. Men jag börjar se mig om för andra elternativ. Kanske inte plugga alls, eller plugga något annat. Vem vet?
Vad jag däremot vet jag vill syssla med är att jobba med unga människor och arbetsmarknaden på ett eller annat sätt. Då finns det fler och bättre alternativ till utbildningar.

Annars sitter jag mest här i mitt lilla rum i Arlöv och blickar ut mot vägen och industrierna runt omkring. När jag slutar på detta stället hoppas jag att jag minns min tid här som trevlig ändå. Och att jag minns alla dessa dagar jag suttit just här och blickat ut. Jag stannar till april men fast besluten om att skaffa ett nytt jobb tills dess alternativt skjuta mig i huvudet. Vi får se helt enkelt..

Till nästa gång hälsar jag mig själv en riktigt trevlig onsdag, och vecka och resten av året!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0