så kan det gå

Förresten vill jag skriva mer här. Jag ska skriva mer här. Det är skönt när jag gör det så det kan ni (läs: mig själv) räkna med!

Idag blev det klart att jag får stanna kvar till april och delta i det nya projektet!

Blandade känslor kan man säga. Låt oss lista det;

Varför jag inte vill stanna:
- Jag utvecklas inte i en sådär raketfart.
- Min lön är dålig
- JAG ÄR KONSULT (tjock text för det är en stor nackdel)
- Det ligger i fucking Arlöv
- Jag är uttråkad varje dag
- Människorna här är så deprimerande att jag har ett leende på läpparna varje dag jag går ut till bussen och kan komma tillbaka till verkligheten.

Varför jag vill stanna:
- Jag behöver inte lägga ner den tid och energi på att hitta ett nytt jobb (alltså för tillfället)
- Jag behöver inte oroa mig att inte få ett jobb=gå back med pengarna och sparandet
- Jag får nya arbetsuppgifter
- Det finns en mini liten möjlighet att jag blir överrekryterad/får en ny tjänst
- Det är ett bra jobb och en bra erfarenhet
- Jag tycker om min chefer

Och för att inte glömma att de faktiskt verkar tycka om mig så pass mycket att de vill ha kvar mig. De kunde trots allt säga tack och adjö och be bemanningsföretaget efter en ny person. Skön känsla trots allt.

Alltså kommer det en ny plan på sparande snart som sträcker sig till april.

Visdomsorden: Jag ser det goda i allt som sker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0